Konferencja Kobieta Hotelarz 2022
8 marca w hotelu Willa Port w Ostródzie odbyła się konferencja Kobieta Hotelarz, zorganizowana przez Polskie Hotele Niezależne, którą otworzyła prezes zarządu Elżbieta Lendo, witając wszystkich uczestników, również w języku ukraińskim.
8 marca w hotelu Willa Port w Ostródzie odbyła się konferencja Kobieta Hotelarz, zorganizowana przez Polskie Hotele Niezależne, którą otworzyła prezes zarządu Elżbieta Lendo, witając wszystkich uczestników, również w języku ukraińskim.
– Nie wolno nam było zapomnieć. Musieliśmy oddać szacunek i przekazać wyrazy wsparcia wszystkim walczącym i potrzebującym pomocy Ukrainkom i Ukraińcom, nierzadko hotelarzom, tym bardziej, że nasza branża solidaryzuje się z nimi w szczególny sposób, ale też udziela realnej pomocy od początku tej okrutnej wojny – mówi Elżbieta Lendo prezes zarządu Polskie Hotele Niezależne.
Otwarcie Konferencji uświetnił odczytany od pierwszej damy Agaty Kornhauser-Dudy list do uczestniczek Konferencji, w którym podkreśliła m.in. umiejętność jednoczenia i budowania kultury dzielenia się i współpracy między sobą kobiet, zwróciła uwagę na ogromny wkład kobiet w hotelarstwo w Polsce, podziękowała również za natychmiastowe zaangażowanie hotelarzy w niesienie pomocy Ukrainie.
Wysoką rangę wydarzeniu nadał udział zaproszonych gości, w tym znanych kobiet sukcesu ze świata kultury i biznesu jak Justyny Adamczyk, Agnieszki Hyży, Odety Moro, Doroty Ostrożańskiej, Beaty Tadli, Ewy Wilmanowicz, czy Grażyny Wolszczak. Uczestniczki Konferencji mogły inspirować się również wystąpieniami wielu znanych kobiecych osobowości z branży hotelarskiej, jak np. Adrianna Biernatowicz, Renata Gorecka, Małgorzata Morek, Anna Olszyńska, Beata Piosik, Joanna Preisner podczas panelu Kobieta Hotelarz. W czasie kuluarowych rozmów, ale przede wszystkim paneli/wykładów dotykających problematyki branży, zawodu hotelarza i kobiet, nie zabrakło okazji do czerpania z wiedzy i wymiany doświadczeń.
– Ideą przewodnią wydarzenia było podkreślenie i promowanie roli kobiet w turystyce, ich codzienny, często niedoceniony wkład w budowanie wizerunku polskiego hotelarstwa. Nas, organizatorów Konferencji cieszy przede wszystkim liczny udział w wydarzaniu wielu cudownych i inspirujących kobiet, które na co dzień bardzo zapracowane znalazły czas, żeby wziąć w niej udział i stworzyły naprawdę wyjątkową, pełną pozytywnych emocji atmosferę, sprzyjającą do nawiązania nowych, mocnych relacji. Cieszymy się, że w Konferencji wzięli udział również panowie. Wiemy już, że pojawiło się wiele nowych płaszczyzn do działania w branży i pomysłów na obiecujące, naprawdę ciekawe projekty. Najciekawsze, zapewne niebawem będą realizowane, a ich celem będzie m. in. współdziałanie na rzecz rozwoju i promocji naszej branży. No cóż, kobiety zawsze mierzą wysoko!
Serdeczne wyrazy uznania i podziękowania dla Was Dziewczyny, za to że byłyście i pamiętajcie „Padłaś, powstań, załóż koronę i zasuwaj”. Dziękuję również Partnerom i sympatykom Konferencji i do zobaczenia niebawem na CAMPACH HOTELAREK – dodaje Elżbieta Lendo.
Konferencja Kobieta Hotelarz to było pierwsze z zaplanowanych przez Polskie Hotele Niezależne wydarzeń promujących kobiety w hotelarstwie w ramach ogólnopolskiej akcji „Rok kobiet”.
Na kolejne, Campy Hotelarek, organizatorzy już dziś serdecznie zapraszają.
CAMP WODA/TANIEC/ZMYSŁY 21.04.22 r.,
CAMP ZIEMIA/WINO/UMYSŁ 20.06.22 r.,
CAMP OGIEŃ, SŁOŃCE, CIAŁO 4-9.11.22 R.
Kontakt:
Kamila Leś-Kałuża, mail: kamila.les-kaluza@harmonyhotels.pl, tel. 533-271-826
Szczegółowa fotorelacja (kliknij)
8 marca to Dzień Kobiet to również konferencja „Kobieta Hotelarz” organizowana przez Polskie Hotele Niezależne w Hotelu Willa Port **** na Mazurach. Wykłady, panele dyskusyjne, wymiana doświadczeń, a wszystko zakończone wystawną kolacją i uroczystym koncertem.
Zapraszamy do zapisów pod numeremem telefonu lub drogą mailową:
508 630 184 Jola,
j.lisowska@willaport.pl
Formularz zgłoszeniowy i regulamin (kliknij i pobierz PDF)
Harmonogram Konferencji (kliknij i pobierz PDF)
Harmonogram Konferencji:
9:40 – 10:00 | Rejestracja
10:00 – 10:30 | Powitanie
Omówienie idei konferencji „Kobieta Hotelarz” oraz odczytanie listu Pierwszej Damy RP
Elżbieta Lendo prezes Polskie Hotele Niezależne
Wasza Turystyka – inicjator akcji „Rok 2022 Rokiem Kobiet w Turystyce”
Adam Gąsior – redaktor naczelny WaszaUurystyka.pl
10:30 – 11:30 | Wykład
Poznaj algorytm do Siebie samej i bądź szczęśliwa!
– Dorota Ostrożańska
„Są dwa rodzaje szczęścia: oparte na dobrostanie i oparte na wartościach. Podczas, gdy dobrostan można osiągnąć np. idąc na bal, szczęścia opartego
na wartościach nie można zdobyć tak prosto. By je odnaleźć, niezbędnym jest dążenie do spełnienia swoich najważniejszych podstawowych pragnień, a wtedy szczęście
oparte na wartościach zjawi się samo.”
Prof. Steven Reiss, amerykański psycholog, twórca analizy motywacyjnej RMP®
Zapraszam Cię na wykład podczas którego:
poznasz niezastąpione narzędzie do zarządzania przez motywację i indywidualizację: Reiss Motivation Profile®
uświadomisz sobie konsekwencje osądzania innych przez pryzmat własnych przekonań, dowiesz się, czym są w zarządzaniu motywacją „ślepe plamki”
dowiesz się, jak motywatory NIEZALEŻNOŚĆ i WŁADZA wpływają na styl zarządzania ludźmi
poćwiczysz komunikację i przydzielanie zadań zgodne z potrzebami i wewnętrznymi talentami innych
odkryjesz genotyp motywacyjny idealnego handlowca, analityka, księgowej, liderki.
Dorota Ostrożańska – trenerka biznesu, rozwoju osobistego, mentorka, finalistka wyróżniona w VI Edycji konkursu PolishNational Sales Awards 2014 w kategorii Trener Sprzedaży. Społeczniczka i kobieta o wysokiej ciekawości świata, wyznająca koncepcję lifelong learning.
Od 25 lat związana z branżą sprzedaży, wcześniej jako menedżerka zarządzająca zespołami sprzedażowymi, szkoleniowymi, mentorskimi i menedżerskimi; zespoły, którymi dowodziła i które szkoliła, systematycznie generowały jedne z najwyższych progresów w organizacjach.
Diagnozuje osoby indywidualne i zespoły pod względem motywacji i kompetencji w oparciu o RMP® i RSMP®.
11:30 – 12:15 | Panel
“Przez żołądek do kobiecego serca! Jak trafić z ofertą HoReC do pań i ile na tym można zyskać”
Moderator Katarzyna Gubała – Ekoosobowość i wege ambasadorka. Współpracuje z najlepszymi kucharzami, dietetykami i przedstawicielami świata kulinarnego. Przeszkoliła ponad 100 restauracji z kuchni wege i diet wykluczeniowych. Jako diet coach doradza szefom kuchni w układaniu roślinnego menu. W wege biznesie pomaga wielkim koncernom (także zakłady mięsne), sieciom hoteli, restauracji, barom sushi, cateringom dietetycznym, a nawet barom mlecznym. Promuje zdrowy styl życia w telewizji śniadaniowej. Autorka bestsellerowych książek, m.in. Wege w kwadrans i Wege energia. Zakręcona na punkcie zdrowego jedzenia, ekologii, medytacji i uważności. Prowadzi bloga www.katarzynagubala.pl
Monika Kowalska, general manager hotel Vienna House Amber Baltic Międzyzdroje.
Ukończyła Uniwersytet Szczeciński na wydziale Ekonomii i Zarządzania ze specjalizacją: Marketing w Hotelarstwie. Później poszerzała również swoją wiedzę na studiach podyplomowych na kierunku Rachunkowość Zarządcza oraz Psychologia w Biznesie.
Swoją przygodę z hotelarstwem rozpoczęła we wrześniu 1992 roku. Miał to być krótki kilkumiesięczny epizod, a przerodził się w ponad 20-letnią podróż po niemalże wszystkich działach hotelu Radisson Blu w Szczecinie. W kwietniu 2013 roku dołączyła do sieci Vienna International, teraz Vienna House i objęła stanowisko dyrektora hotelu Vienna House Amber Baltic w Międzyzdrojach, a od czerwca 2017 roku jest również członkiem zarządu spółki, do której należy. Na co dzień czerpie mnóstwo inspiracji od ludzi. To praca z ludźmi oraz dla ludzi jest dla niej budująca i nigdy nie bywa nudna. Każdy dzień przynosi jej nowe niespodzianki i kolejne wyzwania, na które często nie sposób być przygotowanym. To wymaga elastyczności, wyjątkowej odporności na stres, ale sprawia co dzień wielką satysfakcję.
Karolina Sochaj, Hotel Dębowy Bielawa, dyrektorka operacyjna stawiającej na hotel przyjazny kobietom,
Iga Bartczak, Cottonna Mineral SPA Świeradów Zdrój, dyrektorka hotelu z kobiecymi ofertami,
12:15 -12:45 | Wykład
Ludzie, pasja i dobra energia – Zadbaj o udane życie zawodowe
– Beata Tadla
Dziennikarka. Konferansjer. Trenerka mówców. Mówca motywacyjny. Prezenterka.
Orędowniczka pięknej polszczyzny. Zdobywczyni prestiżowego tytułu „Mistrz mowy polskiej”.
Prowadzi autorskie audycje w Radiu Zet i poranny program Onet Rano.
Od 1991 roku związana z mediami, początkowo z radiem, następnie z telewizją.
Prowadziła główne programy informacyjne w największych stacjach telewizyjnych.W TVN była gospodynią m.in. głównego wydania Faktów, a w TVP – Wiadomości oraz programów publicystycznych. Prowadziła programy informacyjne w telewizji NOWA. Wykładowca na Uniwersytecie Wrocławskim i SWPS.
Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie kształcenia głosu i mowy na Uniwersytecie SWPS. Zdobywczyni tytułu „Najlepiej Ubrana Kobieta Mediów” oraz tytułu „Osobowość Roku 2018”.
12:45 -13:15 | Lunch
13:15 – 14:00 | Panel
WOMAN EXPERIENCE w hotelu – Aneta Ykema
Moderator Aneta Ykema – to hotelarz z pasją i 20 letnim międzynarodowym doświadczeniem zawodowym zdobytym w prestiżowych sieciach hotelowych, Best Western, Orbis, Small Luxury Hotels, Accor Hotels, Lindner Hotels AG, InterContinental® Hotels Group w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Austrii i Polsce. Ekspertka w dziedzinie sprzedaży, zarządzania kluczowym klientem (Key Account Management) oraz MICE (Meetings, Incentives, Conference, Events).
Absolwentka studiów magisterskich na wydziale hotelarstwa, na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu oraz MBA ze specjalizacjami Hotel & Tourism Development oraz Real Estate Development wiedeńskiego uniwersytetu MODUL.
Certyfikowany trener hotelowy „Train the trainer“. Posiadaczka licznych wyróżnień i certyfikatów: Accor Academie „Sprzedaż MICE“, IFH – Ispirations For Hospitality: „Zarządzanie hotelowe w oparciu o USALI”, „Effective Leadership”, „Coaching jako narzędzie zarządzania”. Specjalista hotelowych systemów operacyjnych: Fidelio, Opera Sales & Catering, Delphi Sales & Catering, Delfpi Sales Force.
Dostarczanie tzw. złotych momentów gościom, czyli takich wrażen i doświadczań, które sprawią, że ich pobyt w hotelu będzie niezapomniany.
Złoty moment ma miejsce za każdym razem, gdy pracownik, zespół lub cała firma zbliża się do okazji, aby zapewnić gościom wyjątkową obsługę.
Te momenty, budowane na relacyjności i emocjach, nie ograniczają się do przesadnych akcji.
Obejmują one również codzienną pracę i tworzą Guest Experience.
Agnieszka Oćwieja – hotel NH Poznań
Aneta Zalewska – hotel Notera SPA Bory Tucholskie
Anna Tafelska – CEO Fito SPA
Agata Jankowska Front Office Manager, w hotelu Platinum Mountain Resort w Szklarskiej Porębie
14:00 – 14:45 | Wykład
LUKSUS – KOBIETA – GOSPODARKA
Justyna Adamczyk
Doradca strategiczny, ambasadorka szampana, ekspertka luksusu. Konsultantka biznesu, prowadząca program „Ambasady Luksusu”, Redaktor Naczelna Przewodnika „Gault & Millau”
Ekspertka łącząca praktykę biznesową i kulinarną. Od ponad dwóch dekad pracuje jako doradca strategiczny i personalny dla międzynarodowych koncernów oraz najważniejszych funduszy inwestycyjnych. Ma na koncie liczne projekty strategiczno-rozwojowe prowadzone dla branż finansowej, farmaceutycznej oraz FMCG. Stoi za licznymi karierami i wieloma sukcesami firm. Pracowała m. in. dla PepsiCo, Moet Hennessy, Nespresso, Lavazza, Smithfield / Animex, Enerprise Inverstors, Citibank, Sanofi Aventis. Unikalnym połączeniem kompetencji świata biznesu oraz kulinariów wspiera różnorodne projekty doradcze w obszarze hospitality.
14:45 – 15:45 | Panel
Marka osobista i biznes
– jak budować markę w dobrym stylu
– moderator Ewa Wilmanowicz
Ewa Wilmanowicz – mówca, wykładowca akademicki, doradca zarządów. Instruktor w obszarze komunikacji z elementami przywództwa w Centrum Szkolenia Wojsk Obrony Terytorialnej. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Absolwentka Universite d’Angers i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Specjalizuje się w narzędziach i strategiach zarządzania reputacją osobistą i organizacji. Wypowiada się jako ekspert w zakresie renomy i wiarygodności marki w magazynach branżowych i programach telewizyjnych. Autorka książki „Osobista reputacja. Jak budować markę w dobrym stylu.” i „Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji.”
Wolszczak Grażyna – Aktorka teatralna, filomwa, telewizyjna. Współzałożycielka Teatru Garnizonu Sztuki produkującego spektakle z misją.
Agniszka Hyży – Socjolożka, a zawodowo dziennikarka i prezenterka. Od 15 lat związana z Telewizją Polsat. Pomysłodawczyni platformy Wedding Show.
Odetta Moro – Dziennikarka i prezenterk. Aktualnie prowadząca „OnetRano”, „Onet Rano w kuchni” i „Pasja Podróży”. Założycielka fundacji „Szczęśliwe Macierzyństwo”
15:45 – 16:00 – przerwa kawowa
16:00 – 16:45 | Panel
Kobieta Hotelarz
Karolina Stępniak
MODERATOR:
Karolina Stępniak, redaktor naczelna czasopisma Świat Hoteli, dyrektor wydawnicza i współwłaścicielka BROG B2B
Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy.
Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku.
Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl.
Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B.
Jest również organizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz organizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee.
PANELIŚCI:
Małgorzata Morek – Hilton Development Director Poland & Eastern Europe – Odpowiada za rozwój marek sieci Hilton w Polsce i Europie Wschodniej.
Posiada bogate, ponad 25-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej. Zajmowała różne stanowiska operacyjne i sprzedażowe w międzynarodowych sieciach hotelowych takich jak Intercontinental Hotel Group, Orbis czy Accor. Z siecią Hilton związana jest od 2017 roku.
Ściśle współpracuje z inwestorami w celu identyfikacji nowych możliwości realizacji projektów hotelowych pod markami Hiltona w Polsce, na Litwie, Łotwie, w Estonii, na Węgrzech i w Rumunii. W tym regionie Hilton posiada 39 hoteli, a kolejne 30 obiektów jest w przygotowaniu.
Wielokrotnie nagradzana za swoje zasługi dla branży hotelarskiej otrzymując między innymi tytuł Człowieka Roku Polskiego Hotelarstwa w 2013 roku oraz Hotelarza Dekady w 2021 w konkursach organizowanych przez Magazyn „HOTELARZ”.
Renata Gorecka – Hotel Szczawnica Park Resort & Spa – Czeszka polskiego pochodzenia. W roku 1990 wygrała wybory MISS Czechosłowacji. W trakcie bycia Miss, zaczęła studia na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, na kierunku Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze i Polityczne. Podczas studiów odbyła staż w Stanach Zjednoczonych.Po powrocie w 2002 roku założyła spółkę w Polsce, która kupiła zabytkową Willę Batory z ponad 100 letnią historią i wyremontowała jako pierwszy hotel w Szczawnicy, Hotel Batory *** W latach 2004-2008 była Radcą Ambasady Czeskiej oraz Dyrektorem Czeskiego Centrum w Warszawie, które zajmowało się promocją kultury i turystyki Republiki Czeskiej w Polsce. W 2008 roku wyjechała do Szwajcarii rozwijając z stamtąd business hotelarski w Polsce. W 2008 roku kupiła działkę wraz z budynkiem Apartamentów Park. W 2015 roku wybudowała budynek Apartamentowy Eko w dolinie Grajcarka przy promenadzie spacerowej. W 2017 roku odrestaurowała zabytkową Willę Tęcza – dawny ośrodek wypoczynkowy w Szczawnicy i równocześnie rozpoczęła budowę Hotelu Szczawnica Park Resort & SPA, który został otwarty w grudniu 2018 roku.W tym roku planuje otworzyć kolejny budynek hotelowy w ramach Resortu Szczawnica Park****, Szczawnica Residence i rozpocząć prace restauratorskie najnowszej inwestycji Willa Wanda*****, historycznego Hotelu Luksusowego z najwyższa kategoryzacją w okresie międzywojennym w Pieninach. Ma to stanowić dopełnienie oferty Hotelowej całorocznego luksusowego Resortu Szczawnica Park.
Beata Piosik – Sopot Marriott Resort & Spa
Joanna Preisner – Bacówka Radawa & SPA**** – Wraz z mężem pasję do architektury przelali w budowę magicznego miejsca – Hotelu Bacówka Radawa & SPA**** – w którym główny nacisk stawia się na wdrażanie strategii i rozwiązań prorodzinnych. Obiekt, który stworzyła trójka urwisów – wymyślając ideę, rysując projekty i w końcu przekonując rodziców, że to wspaniały pomysł. Współtwórczyni kompleksu wypoczynkowego Wakacyjna Wiosna w Radawie składającego się z 60 domków letniskowych, który swoją działalność zainauguruje latem 2022 roku. Jest wspólnikiem firmy deweloperskiej Szklane Tarasy, w ramach której sprzedanych zostało ponad 1000 nieruchomości oraz powstały liczne obiekty będące źródłem dochodu pasywnego z najmu. W 2017 roku zdobyła statuetkę Człowiek Sukcesu. Jej dzieło, czyli Hotel Bacówka Radawa & SPA**** został wyróżniony tytułami „Hotel Przyjazny Rodzinie”, „Najbardziej romantyczny Hotel w Polsce”, „Luksusowe miejsce”, „Optymistyczny Hotel” oraz „Lider regionu”. W 2018 roku Bacówka została również nagrodzona statuetkami: „Złota Villa”, „Bestsellery Roku 2018”, „Lider Biznesu”, natomiast INTERIOR DESING AWARDS przyznało hotelowi wyróżnienie za najlepsze wnętrza Hotelowe. Joanna Preisner jest współautorką książki „Jak sprzedać mieszkanie i nie zwariować”, którą swoją premiere miała w październiku 2018 roku. Joanna Preisner brała również udział w programie telewizyjnym „Klucz do serca” jako dekoratorka wnętrz oraz jest główną pomysłodawczynią programu telewizyjnego „Rozdajemy marzenia – wygraj mieszkanie”.
Anna Olszyńska – Vienna House Andel’s Łodz – Od początku swojej kariery zawodowej związana z branżą hotelarską i siecią Vienna House. Zaczynała na stanowiskurecepcjonistki w Amber Baltic Międzyzdroje w 1993 r. i konsekwentnie pięła się po szczeblach kariery w hotelu. W 2003 r. została dyrektor generalną hotelu Amber Baltic Międzyzdroje, a następnie hotelu Jan III Sobieski w Warszawie. W 2009 r. otwierała jako General Manager Vienna House Andel’s Lodz, którym zarządza do dnia dzisiejszego. W 2014 r. objęła również stanowisko Dyrektora Regionalnego Vienna House na Polskę Centralną i Północną. Była odpowiedzialna za otwarcie Vienna House Mokotow Warsaw w 2019 r. W 2015 oraz 2019 zdobyła tytuł „Hotelarz Roku” w kategorii Dyrektor Generalny Hotelu Sieciowego.
Adriana Biernatowicz – Jadczak – Regent Warsaw Hotel – ma ponad 23 lata doświadczenia w branży hotelarskiej. Z Polskim Holdingiem Hotelowym związana jest od 2013 roku, gdzie jako dyrektor hotelu z sukcesem wprowadziła na rynek hotel Hampton by Hilton Warsaw Airport. W latach 2018-2022 pełniła funkcję dyrektora generalnego nowo wybudowanego, pięciogwiazdkowego hotelu Renaissance Warsaw Airport Hotel. W lutym 2022 roku została dyrektorem generalnym pięciogwiazdkowego Regent Warsaw Hotel.
19:00 | Uroczysta kolacja
Koncert
Formularz zgłoszeniowy i regulamin (kliknij i pobierz PDF)
Harmonogram Konferencji (kliknij i pobierz PDF)